REDACCIÓ (La Seu d’Urgell).- En el ple extraordinari d’aquest dijous, 26 de setembre, per aprovar en termini el compte general del 2023, el Consell Comarcal de l’Alt Urgell ha validat el conveni amb el Consorci Alt Urgell-Cerdanya (CAUC) per adquirir un vehicle elèctric que es destinarà a fomentar la mobilitat compartida que podran utilitzar, els empleats del CAUC i del CCAU en horari laboral, i els ciutadans la resta de temps.
Amb aquesta acció, l’Alt Urgell se suma a molts altres indrets del país que ja tenen implantat aquest sistema, amb el qual, tal com manifesta la presidenta del Consell Comarcal i també del CAUC, Josefina Lladós, “volem posar a l’abast de tothom la possibilitat de fer servir un vehicle elèctric per als seus desplaçaments puntuals o de cap de setmana, amb la voluntat d’apostar per una mobilitat més eficient i sostenible i d’explorar quina resposta pot tenir a la nostra comarca la possibilitat que un mateix vehicle sigui compartit per diversos conductors”.
Aquesta acció s’emmarca en el projecte de cooperació Leader ENFOCC 2030, en el qual participa el CAUC i altres grups Leader de Catalunya, i que té com a objectius la lluita contra el canvi climàtic, l’impuls de la transició energètica actuant des dels territoris rurals i l’aposta per l’eficiència energètica i la sostenibilitat. En el marc d’aquest projecte, es vol impulsar la mobilitat compartida amb una prova pilot que consisteix en el lloguer d’un cotxe elèctric a la cooperativa SomMobilitat. Qualsevol persona que en vulgui fer ús només haurà de donar-se d’alta com a soci de la cooperativa SomMobilitat i les reserves del vehicle es gestionaran a través d’una aplicació informàtica.
Durant l’any en què durarà la prova pilot també es faran jornades informatives obertes a la ciutadania sobre mobilitat elèctrica i mobilitat compartida. El cost d’aquest projecte és de 6.000 euros, dels quals 4.000 els aporta el CAUC al Consell a través del projecte Leader ENFOCC, que és cofinançat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia i Pesca i pel Fons Europeu Agrari i de Desenvolupament Rural (FEADER). Aquesta prova pilot compta també al suport de PEUSA que facilitarà, entre d’altres, el punt de càrrega elèctrica.