FERRAN BLANCH (Tremp).- Durant el passat cap de setmana, directors i directores de diversos països han passat per la capital del Pallars Jussà per presentar els seus curts al Mostremp.
S’han projectat curts catalans i espanyols, però també vinguts de França, Argentina, Perú, Colòmbia i Equador. Tots ells parlen positivament del paper de festivals com el Mostremp.
En el cas de Bea Hohenleinter, directora de Cuando las cigarras callen, la creadora posa el focus en l’ambient, “que acostuma a ser més familiar perquè el públic és més local”. Opinió compartida per Celeste Lambert, productora de La Gauchada: “Genera una connexió més profunda amb la gent del lloc i també permet mostrar perspectives d’un altre tipus de cinema més centrat en qüestions culturals d’altres entorns”. En aquest sentit, Lambert considera “fonamental que existeixin aquest tipus d’espais perquè el cinema és cultura i aquest festival és una manera de promoure el diàleg entre la gent i l’art”.
Per la seva part, Valèria Cuní, directora de La niuada, destaca “l’oportunitat de descobrir i visitar noves ciutats a més d’intercanviar experiències amb altres directors”.
Finalment, Óscar Villarroya, director de La nana de la bruja, considera que al festival s’hi ha vist curtmetratges “meravellosos”, i considera que “tot el que puguin fer entitats i organismes per apropar-los a la gent és benvingut”.
Tal com diuen, el millor moment d’un artista és quan es crea una relació entre l’obra i el públic. Això demostra la importància de festivals de cinema com el Mostremp.