REDACCIÓ. (Barcelona).- Els habitants de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran són els que millor han qualificat de tot Catalunya els serveis sanitaris que van rebre durant l’any passat a l’atenció primària. Així es desprèn dels resultats del Pla d’enquestes de percepció, experiència i satisfacció d’usuaris (PLAENSA). Els usuaris han puntuat de manera global amb un 8,15 per sobre de 10 i un 90% afirma que tornaria a acudir al seu centre. Aquestes xifres són similars a les de l’estudi anterior, del 2022. Els segueixen els de la Regió Sanitària Lleida, amb un 8,6. La nota mitjana de Catalunya se situa en un 7,72.
Els aspectes més valorats pels usuaris de l’Alt Pirineu i Aran han estat el tracte personal d’infermeria (97,4%), la neteja del CAP (96,7%) i el fet de rebre explicacions comprensibles per part dels professionals (96%). A continuació se situen l’escolta d’infermeria (95,8%), la coherència de la informació rebuda (95,7%), el fet d’estar en bones mans del professionals infermer (95,6%) i el tracte personal del metge (95,3%).
Segons Miquel Abrantes, gerent de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, la proximitat de l’atenció juga un paper fonamental perquè es tracta “d’un territori molt gran i una població molt dispersada i envellida. Tenim nou CAP i 81 consultoris locals per donar servei a l’1% de la població de Catalunya, distribuïda en 602 nuclis de població”.
PLAENSA
Es tracta d’un projecte que va començar l’any 2001 per avaluar la qualitat del servei i el grau de satisfacció de les persones usuàries amb el diferents serveis sanitaris públics, amb l’objectiu de poder implementar estratègies de millora de la qualitat en la previsió d’aquests serveis.