REDACCIÓ (Alt Pirineu).- L’eina de comunicació digital eConsulta s’ha consolidat a les regions sanitàries de Lleida i Alt Pirineu i Aran després que durant la Covid-19 registrés els seus índexs més alts d’accessos i altres. Es tracta d’un recurs que complementa l’atenció presencial i permet a la ciutadania enviar consultes en qualsevol moment i dispositiu al professional d’atenció primària sobre temes que no requereixen una atenció presencial o urgent.
Durant el 2023, al Pirineu, els usuaris van ser 5.651 amb 16.484 converses. Quant als professionals, l’any passat la van utilitzar 119 metges i infermeres. La valoració global des que es va posar en marxa l’any 2019 deixa dades d’evident consolidació: aquest canal entre professionals sanitaris i pacients ha registrat 22.300 usuaris al Pirineu, amb més de 70.000 converses.
Entre les consultes més freqüents es troben les relacionades amb les confirmacions de tractaments després de rebre resultats de proves diagnòstiques o la resolució de dubtes sobrevinguts en el decurs d’una malaltia.
Accés
L’accés a l’eConsulta es fa a través de La Meva Salut, amb l’autorització prèvia del professional de medicina o infermeria d’atenció primària.