GUILLEM LLUCH TORRES.- El grup parlamentari de Catalunya en Comú Podem (ECP) al Parlament de Catalunya ha registrat una pregunta en relació al fet que els pobles de Senterada i la Pobleta de Bellveí, al Pallars Jussà, porten des del passat 5 de juny sense servei de telefonia fixa. Les persones afectades en aquestes poblacions del Pallars Jussà denuncien que l’empresa proveïdora del servei, Movsitar, no els ofereix cap solució per restablir la normalitat del servei.
En aquest sentit, el diputat d’ECP, Joan Carles Gallego, ha reclamat al govern de la Generalitat que actuï en defensa dels afectats. “Aquesta avaria –ha denunciat- està provocant contratemps a la ciutadania atès que ni l’ajuntament, ni la farmàcia o els establiments turístics no poden rebre ni realitzar trucades”. Gallego considera “intolerable” que la ciutadania del Pallars es trobi en aquesta situació d’abandó per part de la companyia telefònica.
Per la seva banda, la portaveu d’ECP a l’Alt Pirineu i Aran, Txell Teruel, ha denunciat que “aquesta és una més de les situacions inadmissibles que ens toca suportar en aquesta part del país i que, a més, es repeteix de forma reiterada”. Teruel afirma que “coses com aquesta acaben sent causes que expliquen el progressiu despoblament del nostre territori, sense que l’administració hi faci res”.
Des d’un dels establiments hotelers i de restauració de la zona, Casa Leonardo, han confirmat que porten des del dilluns 5 de juny sense telefonia fixa i han denunciat que això els està generant importants perjudicis. Així, lamenten que alguns clients que volen contactar amb ells no poden fer-ho i això els està comportant pèrdues econòmiques.
Sense data prevista
Des de Movistar han explicat a aquest mitjà que estan treballant per solucionar el problema tècnic que ha provocat l’avaria. Tot i això, no saben quant de temps poden trigar en arreglar-ho.