MARIA FORMENTI COSP (Puigcerdà).- “Els bretons de Puigcerdà”. Aquest és el nom del nou producte turístic adreçat al turisme familiar que ha creat l’Ajuntament de Puigcerdà. Es tracta d’una gimcana que recorre 14 punts d’interès del municipi, com ara l’estany, la pista de gel, l’estació de tren o la plaça Cabrinetty. Un cop es completa tot el recorregut, s’obté un obsequi on apareix una parella de cavalls bretons, que seran les noves mascotes de la vila.
Des del consistori han explicat que és el primer producte turístic de Puigcerdà pensat especialment per a les famílies i infants. La regidora de Turisme, Carme Mas, ha explicat que “el perfil de turisme que tenim a Puigcerdà és molt familiar, és sobretot gent que ve amb la seva família, així com nens que venen de colònies, i pensem que faltava una cosa una mica familiar per a ells, però que també fos cultural, turística i que donés a conèixer el nostre poble”. També, ha afegit, “perquè la gent del poble acabi coneixent el Bretó i que els nens el tinguin com la seva pròpia mascota i se’l facin seu”.
Per la seva banda, l’alcalde de Puigcerdà, Albert Piñeira, ha detallat que “el cavall bretó penso que és una de les coses que més ens identifica com a municipi, la fira és un dels elements que més ens singularitza, és el nostre animal autòcton per antonomàsia i per això el vam triar, també perquè el cavall és un animal que en mascota queda simpàtic”. Piñeira ha afegit que “en definitiva, es tracta de fer una invitació a la descoberta del municipi a través d’un joc i, per tant, es tracta d’unir joc i coneixement”.
Així, doncs, a l’Oficina de Turisme de Cerdanya i també a la comarcal, les famílies podran aconseguir el mapa amb totes les localitzacions. A cadascuna d’aquestes, hi trobaran un plafó amb una numeració que hauran d’anotar. Un cop completat tot el recorregut, l’entregaran de nou a les oficines de turisme i rebran l’obsequi: un bolígraf, un peluix, una motxilla o bé un quadern d’activitats, tot amb la imatge de les noves mascotes. A més, als plafons també hi apareixerà un codi QR que el consistori aprofitarà per ampliar la informació del punt d’interès, donar a conèixer l’agenda cultural o qualsevol activitat relacionada amb el turisme.
Pel que fa al disseny de les mascotes, són obra de l’il·lustrador cerdà Marc Monés. A banda de ser la imatge turística de Puigcerdà, també seran presents a les festes i activitats del municipi.
El nou producte turístic s’oferirà en català, castellà, anglès i francès, serà gratuït i estarà disponible aquesta mateixa primavera. Des de l’ajuntament han explicat que volen que els primers a provar-la siguin els infants de Puigcerdà i que, per això, convidaran a les escoles a completar el circuit. Han afegit que, amb la voluntat de desestacionalitzar el turisme, la proposta es podrà fer en qualsevol època de l’any i que, a més, confien que també se n’aprofitin els allotjaments turístics i empreses del sector.
L’activitat, que compta amb un pressupost de gairebé 19.000 euros, s’afegirà a altres propostes similars que s’adrecen al turisme adult, com són les ‘Petjades Culturals’ o la ‘Ruta Zafón’.