Més notícies

    L’ànima del carrer Canonges que manté viva l’última fonda de la Seu

    febrer 4, 2023

    El nou Hospital Comarcal: canvi de façana o impuls de la sanitat pública comarcal?

    febrer 4, 2023

    Fígols ultima els treballs per posar de nou en marxa l’antic molí d’oli

    febrer 3, 2023

    Un detingut a la frontera de la Farga de Moles per intentar entrar MDMA i haixix a Andorra

    febrer 3, 2023

    VÍDEO.- Una companyia pallaresa teatralitza el primer conte infantil de Maria Barbal

    febrer 3, 2023

    Les arrels fascinants de la paraula: escassar

    febrer 3, 2023
    Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
    Últimes notícies:
    • L’ànima del carrer Canonges que manté viva l’última fonda de la Seu
    • El nou Hospital Comarcal: canvi de façana o impuls de la sanitat pública comarcal?
    • Fígols ultima els treballs per posar de nou en marxa l’antic molí d’oli
    • Un detingut a la frontera de la Farga de Moles per intentar entrar MDMA i haixix a Andorra
    • VÍDEO.- Una companyia pallaresa teatralitza el primer conte infantil de Maria Barbal
    • Les arrels fascinants de la paraula: escassar
    • Les darreres nevades i la producció de neu permeten estrenar la renovada pista Barcelona de La Molina
    • Tretze aparadors de Tremp “maridaran” durant el febrer el vi amb la lectura
    Facebook Twitter Instagram YouTube
    Pirineus DigitalPirineus Digital
    Demo
    • Inici
    • Política
    • Societat
    • Successos
    • Medi ambient
    • Economia
    • Cultura
    • Esports
    • Opinió
    Pirineus DigitalPirineus Digital
    Home»Opinió»Al servei del Pirineu
    Opinió

    Al servei del Pirineu

    És una bona notícia que per primera vegada Catalunya disposi de la capacitat de decidir i executar les inversions en infraestructures amb els recursos de l'Estat
    desembre 15, 2022
    Sara Bailac i Miquel Caminal. / ERC

    SARA BAILAC I MIQUEL CAMINAL.- Les recents esllavissades a l’N-230 tornen a fer evident les greus mancances que pateixen les vies de comunicació pirinenques, que aboquen a la ciutadania a utilitzar unes carreteres insegures, amb escàs manteniment i que requereixen reformes estructurals des de fa molts anys. I mentre això no arriba i la desinversió del govern de l’Estat continua per a les infraestructures catalanes i encara més a les pirinenques, el Pirineu reclama i requereix unes carreteres dignes. Perquè un territori ben connectat és un territori amb oportunitats per a la ciutadania, és un territori amable on es fa possible arrelar-hi perquè es fan accessibles els serveis públics, educatius, culturals i laborals.

    La inversió en les comunicacions és una inversió en les oportunitats i l’avenç de les comarques pirinenques. I no hi ha cap dubte que aquest és un dels elements clau de la vacuna contra el despoblament.

    És evident que com a independentistes que perseguim la plena sobirania per al nostre país, que tenim com a objectiu la consecució de la República Catalana, volem també ser sobirans sobre les infraestructures del nostre país així com disposar dels recursos necessaris per mantenir-les en condicions. Sense perdre mai aquest horitzó, treballem dia a dia per ser útils a la gent i resoldre de manera immediata el greu estat de les infraestructures pirinenques. Per això, hem posat i posarem sempre la força negociadora d’Esquerra Republicana a Madrid al servei de la ciutadania del Pirineu.

    Les valls del Pirineu s’han de connectar transversalment i les inversions pressupostades s’han d’executar

    A la negociació dels Pressupostos Generals de l’Estat hem aconseguit la transferència de 260 milions d’euros a la Generalitat per a la millora de l’Eix Pirinenc, l’N-260, i els encàrrecs de gestió com a mecanisme concret perquè sigui la Generalitat qui prioritzi i executi les inversions que hauria de fer l’Estat a Catalunya i no fa. Els comptes també preveuen, gràcies a la negociació d’Esquerra Republicana, un milió d’euros per endegar estudis informatius per a la millora del port del Cantó i del port de Perves, dos dels trams més complicats de l’N-260 i un reforç de 7 milions d’euros per al manteniment de les carreteres de Lleida que hauria de suposar una millora notable d’aquesta via.

    Les valls del Pirineu s’han de connectar transversalment i les inversions pressupostades s’han d’executar. Per això és una bona notícia que per primera vegada Catalunya disposi de la capacitat de decidir i executar les inversions en infraestructures amb els recursos de l’Estat. I és evident que queda molta feina per fer, més enllà dels 3 milions d’euros per a la construcció d’un edifici de serveis a la gent gran a la Seu d’Urgell i el suport amb 30.000 euros a l’aranès que també hem aconseguit incorporar als pressupostos. Queda feina per fer i són molts encara els deutes que el govern de l’Estat té amb l’Alt Pirineu i l’Aran.

    Per nosaltres, ser útils a la ciutadania passa per desencallar recursos en àmbits estratègics, per aplicar noves eines que garanteixin l’execució de les inversions, per fer avançar projectes molt necessaris i reivindicats al territori. I tot això és possible mentre mantenim l’exigència davant l’Estat en defensa d’allò que creiem que és just per Catalunya, també l’Alt Pirineu i l’Aran, i la seva gent. En el mentrestant, fins a arribar a la República Catalana que anhelem, militarem en la utilitat.

    Sara Bailac i Miquel Caminal són senadors d’Esquerra Republicana de Catalunya

    Miquel Caminal opinió Sara Bailac
    Share. Facebook WhatsApp Twitter Email LinkedIn Telegram

    TAMBÉ ET POT INTERESSAR

    El nou Hospital Comarcal: canvi de façana o impuls de la sanitat pública comarcal?

    febrer 4, 2023

    Les arrels fascinants de la paraula: escassar

    febrer 3, 2023

    La Colla del Safrà a la Vall de Boí

    gener 27, 2023
    Add A Comment

    Leave A Reply Cancel Reply

    Vídeo del dia
    Segueix-nos
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
    Demo
    Meteo
    La teva opinió importa

    Creus que la bonificació de 20 cèntims per litre de carburant s'hauria d'haver mantingut per als residents en zones rurals com el Pirineu, on les alternatives de transport públic són escasses o, en alguns casos, nul·les?
    120 Vots
    Vota
    Demo

    Som el nou diari digital de l’Alt Pirineu. T’apropem l’actualitat de l’Alta Ribagorça, l’Alt Urgell, Cerdanya i els Pallars Jussà i Sobirà.

    Email : info@pirineusdigital.cat
    Contacte: +34 653 14 37 29

    Facebook Twitter Instagram YouTube
    últimes notícies

    L’ànima del carrer Canonges que manté viva l’última fonda de la Seu

    febrer 4, 2023

    Fígols ultima els treballs per posar de nou en marxa l’antic molí d’oli

    febrer 3, 2023

    Un detingut a la frontera de la Farga de Moles per intentar entrar MDMA i haixix a Andorra

    febrer 3, 2023
    Publicacions més vistes

    Un veí de Puigcerdà deixa en herència 7,2 MEUR a la Residència i a l’Hospital de Cerdanya

    desembre 20, 20228.266

    Un veí de Montellà resulta greument ferit després de ser atropellat per un cotxe a l’N-260

    gener 27, 20231.663

    Reobre amb pas alternatiu l’N-230 a la Ribagorça després del tall provocat per una gran esllavissada de roques

    desembre 13, 20221.609
    • Inici
    • Política
    • Societat
    • Economia
    • Cultura
    • Esports
    • Opinió
    • Avís legal
    • Cookies
    © 2023 Pirineus Digital - Cadena Pirenaica.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.