M.B.F. (La Pobla de Segur/Tremp).- La Pobla de Segur ja està preparant els espais per a la celebració de la seva Fira de Nadal que tindrà lloc aquest dissabte. Com cada any, l’esdeveniment es fa coincidir amb una proposta que ja és un referent al municipi, la Firaski, que organitza el Club d’Esquí de la Pobla de Segur i on hi ha un mercat de segona mà d’equipament esportiu.
Pel que fa a la fira de Nadal enguany hi haurà 25 parades d’agroalimentaris, tèxtil, artesania i productes diversos vinculats al Nadal. A més, també s’han organitzat activitats paral·leles i el tradicional repartiment de caldo calent entre els assistents.
El regidor de Promoció Econòmica de la Pobla de Segur, Josep Maria Tirbió, ha explicat que “el caldo ja està instaurat com un element fix i aquest any n’hi haurà tot el matí, fins al migdia, mentre que a la tarda, quan es faci fosc i comenci a fer fred, hi haurà xocolata amb coca”. Tirbió ha detallat que, a banda de les parades, “al matí hi haurà un taller per la canalla i, a la tarda, un contacontes inspirat en el Nadal, concretament en l’acte de fer cagar la tronca i en les cançons típiques per fer-ho”.
La Fira de Nadal se celebrarà, per segon any, al nou passeig de davant del poliesportiu i comptarà amb el sorteig de les tres paneres de la campanya “Avança’t al Nadal” de l’associació Pobla Activa. La Firaski, en canvi, s’ubicarà a l’espai La Serradora, que l’Ajuntament ha llogat i habilitat recentment.
Campanya per promoure el comerç local
Encara en el marc de les festes de Nadal, des del programa de dinamització comercial del Pallars Jussà, Fem Pallars, es repartirà als comerços inscrits en la campanya de Nadal un element conjunt decoratiu. Una iniciativa que ja fa uns anys que es du a terme i que cada any compta amb més participació.
L’element triat en aquesta ocasió ha estat un cérvol. Tal com ha explicat el regidor de Promoció Local de Tremp, Josep Maria Puigarnau, “vam començar la setmana amb un curs per decorar aparadors i ara arranquem ja la campanya amb la imatge d’aquest cérvol, que ens diu que per Nadal, també apostem pel comerç local”. Puigarnau ha indicat que s’ha triat la imatge del cérvol “perquè és una espècie autòctona, molt pròpia del Pirineu”.
Fem Pallars vol posar en valor el comerç de la comarca i captar l’atenció de la població local a l’hora de fixar la despesa al territori. L’oferta comercial d’aquesta comarca és completa, de manera que es treballa amb l’objectiu de fer que el Pallars sigui la primera opció de compra, tant a l’hora de plantejar les despeses de Nadal com la resta de l’any.