L’espectacle ‘Müv’, que el Cirque du Soleil ha ofert aquest juliol a Andorra no ha arribat enguany als 100.000 assistents, i s’ha quedat al voltant dels 83.000, una xifra inferior de l’anterior edició l’any 2019. Així ho ha informat el director de Producte i Nous Projectes d’Andorra Turisme, Enric Torres, uns instants abans de la darrera sessió de l’espectacle, en declaracions recollides per l’Agència de Notícies Andorrana.
Des d’Andorra Turisme justifiquen aquesta davallada del nombre d’assistents per una caiguda de les entrades dempeus, que enguany, per primer cop, eren de pagament amb un preu simbòlic de cinc euros. “Sabíem que el fet de posar un preu a les entrades dempeus podria comportar una disminució del públic dempeus”, ha informat Torres, assegurant que part d’aquest públic s’ha convertit en entrades assegudes, les quals han funcionat “molt bé” amb un 3% més d’entrades assegudes comercialitzades que l’edició del 2019. Per aquest motiu, molts dies les entrades assegudes s’han esgotat, ha indicat Torres, qui en un còmput global, ha fet una valoració positiva, atenent de la situació complicada dels darrers anys per la pandèmia.
Torres també ha explicat que encara tenen contracte per l’any vinent amb el Cirque du Soleil. Per aquest motiu, vista la davallada de les entrades dempeus, “ens replantejarem si mantenim l’aforament dempeus per l’edició futura”, ha avançat el director de Producte i Nous Projectes d’Andorra Turisme. Aquest fet comportaria una reducció del nombre d’espectadors i aleshores, es podria plantejar fer dues funcions els dies de més afluència com són els divendres i els dissabtes, així com la darrera setmana de l’espectacle.
Time flies when we’re MŪV-ing! 🧡⚡️💙@AndorraWorld_ad pic.twitter.com/6FuKDyhmb5
— Cirque du Soleil (@Cirque) July 23, 2022
Pel que fa a l’espai, tot i que encara no hi ha res tancat, des d’Andorra Turisme es vol treballar perquè es mantingui a l’aparcament de Prada Casadet com aquest any. “Al públic li ha sigut fàcil arribar i ha tingut moltes facilitats per aparcar perquè hi ha molts aparcaments verticals a la zona”, ha comentat, afegint que van haver de col·locar un rètol informatiu al Parc Central, perquè després de set edicions, molta gent anava fins allà. D’altra banda, Torres no ha volgut revelar que passarà més enllà del 2023, remarcant que un cop s’acabi l’edició de l’any vinent, caldrà analitzar com ha funcionat tot.
Tot i que fins al setembre o octubre no es disposaran de les dades de les enquestes, pel que fa al sector turístic, “la situació ha estat similar a les edicions del 2019-2018 pel que fa al nombre d’entrades comprades i, per tant, entenem que també ha funcionat bé al sector turístic”, ha indicat. A més, ha volgut puntualitzar que aquest any ja començaven amb 4.000 entrades menys, que solien ser les que compraven els turistes russos. A banda d’aquest canvi, la resta ha estat molt similar, ha expressat Torres, amb una majoria de públic procedent d’Espanya i Catalunya, així com també de França.
Finalment, respecte a l’espectacle, Torres ha comentat que es va haver de readaptar, ja que en un principi estava previst pel 2020. “És un model de canvi en el qual la música pren més protagonisme i es fa participar el públic”, ha manifestat, assegurant que eren conscients que era tot un canvi. “Hi ha molta gent que surt sorpresa del contingut musical” i la valoració que en fa el públic és molt positiva, han informat des d’Andorra Turisme. Tot i així, alguns espectadors també han manifestat que els hi hagués agradat trobar més números acrobàtics i menys ball. “La percepció a la sortida de l’espectacle és similar a altres anys amb gent que li agrada molt i altres que possiblement el troben una mica més fluix”, ha explicat Torres.