La Plataforma Stop JJOO ha presentat aquest dimecres una denúncia al Síndic de Greuges, a l’Oficina Antifrau i al Consell de l’Audiovisual de Catalunya per impugnar la campanya publicitària que fa unes setmanes va posar en marxa la Generalitat sobre els Jocs Olímpics d’hivern. Des de la plataforma contrària a l’esdeveniment, creuen que la intenció de l’anunci és “crear un clima social favorable al voltant a la candidatura dels JJOO d’hivern Pirineu 2030”.
Així, denuncien que, “tot i que el COE i el govern de l’Estat Espanyol ja han informat la consellera Vilagrà que no donaran suport a la candidatura catalana, la Generalitat continua destinant elevats recursos públics a una proposta olímpica que és un vaixell que fa aigües per tot arreu i que en els propers dies s’acabarà enfonsant”.
Des de la plataforma també alerten de l’incompliment de determinats preceptes de la Llei 10/2014, “de la clara intencionalitat política que suposa aquesta campanya de màrqueting i d’utilitzar els mitjans públics per fer campanya, trencant la neutralitat institucional per convèncer a la gent que es posicioni a favor dels JJOO, condicionant el pluralisme polític i social i la igualtat de condicions dels veïns i veïnes del Pirineu”.
Per tot plegat, Stop JJOO ha demanat que es retiri immediatament “tot el material propagandístic” i que no se’n generi més, que es faci públic el cost econòmic total que ha suposat aquesta campanya publicitària, tant de realització com de publicació, que es comptabilitzin i es facin públics tots els minuts emesos d’aquesta falca publicitària i que es retornin a les entitats contràries als JJOO, així com els espais de publicitat en paper.
Així mateix, la plataforma demana el suport ciutadà per afegir-se, de forma individual, a la queixa que han presentat al Síndic de Greuges, “per crear una allau de denúncies al voltant d’aquesta campanya”.