Aeroports de Catalunya ja ha emès la confirmació oficial de l’aprovació del nou procediment per a aeronaus de categoria superior que permetrà als avions utilitzar l’aeroport d’Andorra–La Seu amb temperatures més elevades, almenys per sobre dels 30 graus. Aeroports de Catalunya havia demanat l’actualització de l’estudi aeronàutic de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria Espanyola (AESA), que després d’analitzar tota la documentació aportada, ha resolt favorablement, segons recull l’Agència de Notícies Andorrana.
Així, fins ara l’aeroport es regia per un estudi aeronàutic que va establir-se quan encara no es tenien dades històriques de vols d’aquest tipus, per la qual cosa aplicava una normativa més restrictiva que impedia que els avions poguessin fer-ne ús quan la temperatura de la pista fos superior als 30ºC. Aeroports de Catalunya va argumentar, en la seva petició per modificar el procediment, que durant la primavera i estiu els 30ºC se superaven en algunes ocasions durant la franja horària de les 12 hores a les 18 hores, i que el tipus d’aeronaus utilitzades permetien els vols en aquestes temperatures amb seguretat.
Ara, un cop aprovat el nou procediment per part d’AESA, les naus del tipus ATR72 –les que utilitza Air Nostrum per cobrir els vols regulars amb Madrid– podran aterrar i enlairar-se quan se superi aquesta temperatura, acceptant restriccions en la càrrega sempre que sigui necessari.
Recordem que la limitació va sortir a la llum arran del fet que, fa uns dies, un avió procedent de Madrid es va haver de desviar a Alguaire perquè a l’aeroport pirinenc s’hi superaven els 30 graus de temperatura.