La Junta de Govern de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha aprovat la suspensió de les llicències per habitatges d’ús turístic durant un any. Precisament serà durant aquest període quan l’Ajuntament urgellenc iniciarà els estudis per tramitar un pla especial per a regular la implantació d’aquesta activitat al conjunt de la ciutat. Tal com han explicat des del consistori, aquest pla té com a objectiu compatibilitzar els diferents usos, sempre garantint el dret a l’habitatge dels veïns i veïnes.
La tinent d’alcalde de Promoció de la Ciutat i regidora de Turisme de l’Ajuntament de la Seu, Mireia Font, explica que amb aquesta suspensió de llicències per habitatges d’ús turístic “es pretén trobar l’equilibri de l’activitat per tal d’evitar que la pressió turística incideixi en el preu dels lloguers o compra de pisos. També es pretén aconseguir un creixement controlat i disposar d’una oferta de qualitat”.
Des de l’Ajuntament destaquen que “el creixement descontrolat dels apartaments d’ús turístic, juntament amb la creixent manca d’oferta d’habitatge, l’encariment del lloguer dels preus (distorsionant el mercat), ha fet que des de diferents sectors, i fins i tot els mateixos gestors d’aquests habitatges, n’hagin demanat la seva regulació”.
Cal recordar que el 4 d’agost del 2020, la Generalitat de Catalunya va aprovar el nou Decret de Turisme que refon i integra en un sol reglament tota la normativa vigent en l’àmbit del turisme, entre les quals, la modalitat d’Habitatges d’Ús Turístics (HUTS), que permet la cessió pel seu propietari directament o indirectament a tercers, a canvi d’una contraprestació econòmica per una estada de temporada i en condicions de disponibilitat immediata, per un període de temps continu igual o inferior a 31 dies. La normativa preveu també que els ajuntaments puguin regular l’activitat a cada municipi.