L’Institut La Valira ha engegat aquest curs una nova activitat amb el grup d’educació canina Cap i Cua. El Grup Estable de Diversificació Curricular realitza aquestes sessions, cada dues setmanes, dins els paràmetres que el Departament d’Educació marca al centre per gestionar la diversitat.
El cap d’Estudis de l’institut, Marc Llovera, explica que “una aula oberta no ens permetia fer el que nosaltres volíem fer com a centre avançat i implicat en la reforma educativa”. És per això que van crear aquest Grup Estable de Diversificació Curricular, per treballar d’una forma més intensiva “atenent les necessitats i inquietuds de l’alumnat, perquè aquest és divers i, com que l’escola és inclusiva, volem arribar a tothom”.
Així doncs, alumnes de tercer i quart d’ESO, que tenen formes i ritmes d’aprenentatge diferents, treballen en grups reduïts i estableixen vincles amb els gossos per fomentar el treball per competències, que complementa l’educació convencional a l’aula.
De fet, l’Institut busca atendre totes les necessitats i inquietuds de l’alumnat a través d’activitats a l’aire lliure com aquesta amb el grup Cap i Cua, però també amb altres com tallers de fusteria o cultivant un hort. Llovera indica que “el plantejament de l’aula és diferent, ja que està més enfocat a una orientació més professionalitzadora” i no té tant en compte les necessitats de cada alumne.
Aquests grups reduïts que reben un ensenyament més aplicat i personalitzat ja fa dos anys que funcionen a l’Institut La Valira.