La línia de tren entre la Pobla de Segur i Lleida va transportar l’any 2021 un total de 307.377 viatgers, segons les dades fetes públiques avui per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). L’empresa gestora ha explicat que aquesta “és la línia que millor s’ha recuperat de l’impacte de la pandèmia, ja que l’augment de validacions respecte al 2020 és del 98% i, a més, les xifres suposen recuperar un 82,5% la demanda del 2019”. Igual que a les línies metropolitanes, a final d’any també s’ha notat una tendència a l’alça i els mesos de novembre i desembre la recuperació s’ha situat en el 88%.
Pel que fa a l’índex de satisfacció dels usuaris, aquesta s’ha situat en 79 punts sobre 100, la mateixa xifra que l’any 2017. Des d’FGC apunten que “l’arribada, aquest 2022, del tercer tren millorarà la disponibilitat i fa preveure un augment dels índexs de satisfacció per part dels usuaris”. En conjunt, contant també les línies metropolitanes, el grau de satisfacció dels usuaris d’FGC se situa en 77 punts sobre 100
Pel que fa a la puntualitat, aquesta s’ha mantingut per sobre del 99% a totes les línies: 99,26% a la Pobla de Segur-Lleida; 99,64% a Barcelona-Vallès i 99,13% a Llobregat-Anoia. Cal dir que FGC compta com a tren puntual aquell que arriba a destinació a l’hora o amb un retard màxim de 3 minuts.
Pel que fa a l’Índex de Control de Qualitat, l’indicador que permet a FGC controlar diàriament i de manera objectiva el grau de compliment del servei real respecte al servei programat, ha sigut del 99,65% a la Pobla de Segur-Lleida; del 98,2% a Barcelona-Vallès i del 99% a Llobregat-Anoia. Des de l’empresa assenyalen que els últims 10 anys s’ha situat sempre per sobre del 97% a totes les línies.
La presidenta d’FGC, Marta Subirà, ha atribuït aquests resultats a la tasca dels treballadors i treballadores de Ferrocarrils, “que gràcies al seu esforç i professionalitat en un context complicat, han garantit en tot moment una bona atenció a les persones usuàries, un dels trets que marquen el caràcter de servei públic de Ferrocarrils”. Subirà també ha posat en valor “l’esforç inversor que FGC fa cada any en reposició i millora dels seus actius”, tot assegurant que “anar millorant vies, catenàries i infraestructures abans que arribin al final de la seva vida útil és un dels trets característics de Ferrocarrils i és el que ens permet mantenir aquests estàndards tan alts de fiabilitat, disponibilitat i qualitat del servei que tant valoren els ciutadans”. Subirà ha afegit que “des de Ferrocarrils estem convençuts que un bon servei de transport públic és la millor contribució que podem fer a la lluita contra el canvi climàtic i la millora de la qualitat de l’aire”.