Maimuna Camara va néixer a Tremp fa 28 anys. La seva família té els orígens a Gàmbia, tot i que ella no va conèixer l’Àfrica fins gairebé els 20 anys. Fa uns mesos va posar en marxa a la capital del Pallars Jussà la marca de roba solidària Dinnasiré, un projecte que recentment li ha valgut el premi a la Millor Emprenedora Jove, atorgat per l’Associació Professional d’Empresàries de Lleida. En què consisteix el projecte?
El projecte Dinnasiré consisteix a portar teles de l’Àfrica, confeccionar-les aquí amb un tall és occidental i vendre la roba per internet, alhora que col·laborem amb persones que estan en situació irregular. Els treballadors o persones amb què col·laboro són gent que estan en situació vulnerable i part dels beneficis que obtenim van a ajudar-les. Pel que fa al repartiment de la feina, jo faig el disseny i ells fan la confecció. A banda de la venda per internet, també som presents en un marketplace de Tremp.
Com se’t va acudir la idea?
Tot va sorgir arran dels viatges que feia a l’Àfrica. Cada cop que hi anava, ho compartia a les xarxes socials i em trobava que la gent d’aquí em demanava que li portés teles, vestits, pantalons, camises… Així va ser com se’m va acudir que estaria bé començar-ho a comercialitzar.
De quina manera ho has desenvolupat?
Vaig començar el març del 2021 i quan vaig veure que la cosa anava bé em vaig posar en contacte amb el Consell Comarcal del Pallars Jussà. Allà em van assessorar, vam muntar un pla d’empresa i així vam començar a consolidar el projecte.
Quina resposta ha obtingut el projecte per part del públic?
La gent està molt interessada en aquest tipus de roba. En general, agrada molt perquè són teles molt difícils de trobar aquí, són molt cridaneres i això fa que la gent les vegi i es posi alegre. Podríem dir que porten l’alegria de l’Àfrica cap aquí.
Quines peces de roba elaboreu?
Fem quimonos, camises, pantalons, bosses, una mica de tot. El darrer que hem començat a elaborar, ara fa poc, són coixins.
Quin futur li veus al projecte?
Com a projecte empresarial espero que segueixi sent una botiga de tipus e-commerce i que, si pot ser, transcendeixi a nivell internacional. I sobretot, el que vull és que la iniciativa continuï ajudant a persones que estan en situació vulnerable.